Registration of change of general partners 

a)        Implementation order:

Note: The company’s legal representative is responsible for registration of change of general partners within 10 days from the date that the change occurs.

     • In case of termination of general partners, admission of new general partners as defined in Article 180, Article 181 of the Enterprise Law, the partnership sends the Notice to the Business registration office where the company registered. The Notice includes:

a. Name, Business No., Tax code or Enterprise registration certificate No.  (if without Business No., Tax code);

b. Full name, identity card number or passport or lawful personal identification as defined in Article 10 of Decree No. 78/2015/ND-CP, permanent address of the new general partner, of member terminated membership or partnership;

c. Signatures of all members of partnership or the authorized general partner, except for member terminated membership or partnership;

d. The content is amended in the company charter.

The Notice must include all documents specified in section c (Documents)

b)        Implementation method:

     • The company directly submits documents on change of content of Enterprise registration certificate to the Business registration office where the company registered its head office or the legal representative submits documents via electronic network according to the procedures on the National Information Portal on enterprise registration.

     • Upon receiving the Notice of the company, the Business registration office issues the receipt, checks the validity of documents and issues the Enterprise registration certificate to the company.

c)         Documents, including:

     • Notice on change of the content of the enterprise registration (Annex II-1, Circular No. 20/2015/TT-BKHDT);

     • List of general partners of partnership (Annex I-9. Circular No. 20/2015/TT-BKHDT)

     • A valid copy of one of the personal identification papers specified in Article 10 of Decree No. 78/2015/ND-CP of the new general partners.

d) Number of documents: 01 set.

đ) Time limit for settlement: Within three (03) working days, after receipt of full valid documents

e) Implementing agency: Business registration office - Department of Planning and Investment.

g) Subjects of administrative procedures: Individuals, organizations.

h) Results of administrative procedures: Enterprise registration certificate/ Notice on amending and supplementing enterprise registration documents.

i) Fee: VND 200,000/ time (Circular No. 176/2012/TT-BTC) (Payment at time of filling).

k) Name of form, declaration:

     • Notice on change of content of enterprise registration (Annex II-1, Circular No. 20/2015/TT-BKHDT);

     • List of members of a partnership (Annex I-9, Circular No. 20/2015/TT-BKHDT);

l) Requirements and conditions for procedure implementation: Defined in Article 28, 29, 31 of the Enterprise Law and Article 42 of Decree No. 78/2015/ND-CP. In case of termination of the general member, the receiving the new general member will be implemented according to the provision of Article 180, 181 of the Enterprise Law.

m) Legal basis of administrative procedures:

The Enterprise Law of the Assembly of the Socialist Republic of Vietnam No. 68/2014/QH13 dated 26/11/2014 (The Enterprise Law);

Decree No. 78/2015/ND-CP dated 14/9/2015 of the Government on enterprise registration (Decree No. 78/2015/ND-CP);

Circular No. 20/2015/TT-BKHDT dated 01/12/2015 of the Ministry of Planning and Investment guiding the enterprise registration (Circular No. 20/2015/TT-BKHDT);

Circular No. 176/2012/TT-BTC dated 23/10/2012 of the Ministry of Finance providing for the collection level, collection regime, payment, management and use of fees of enterprise registration, business household registration and enterprise information supply fee  (Circular No. 176/2012/TT-BTC)

Ý kiến bạn đọc
Gửi ý kiến bình luận của bạn
Họ và tên
(*)
Email
(*)
Nội dung bình luận
(*)
Mã xác nhận
CAPTCHA image
Nhập mã được hiển thị ở hộp dưới đây
 

Ngày 21/12, huyện Phù Cừ phối hợp với Công ty Cổ phần Phát triển FUJI ...

Ngày 12/12, UBND tỉnh tổ chức họp kiểm điểm tiến độ triển khai các cụm...

Những năm gần đây, Hưng Yên đã vươn lên trở thành một trong những địa ...

Ngày 13/9, đồng chí Trần Quốc Văn, Phó Bí thư Tỉnh ủy, Chủ tịch UBND t...

Với sự tích cực triển khai thực hiện các cơ chế, chính sách thu hút đầ...

Thăm dò ý kiến
Đánh giá của bạn về cổng thông tin doanh nghiệp tỉnh Hưng Yên?

Đẹp

Bình thường

Xấu

Khác



https://188betz.net/ Rikvip

 

 

SỞ KẾ HOẠCH VÀ ĐẦU TƯ TỈNH HƯNG YÊN

Trung tâm Xúc tiến Đầu tư và Hỗ trợ Doanh nghiệp 

Địa chỉ: Số 8, đường Chùa Chuông, phường Hiến Nam, thành phố Hưng Yên, tỉnh Hưng Yên

Tel: (0221) 3524 666 Fax: (0221) 3525 999

Email: trungtamxtdt@hungyen.gov.vn

Văn phòng đại diện - Trung tâm Xúc tiến Đầu tư và Hỗ trợ Doanh nghiệp 

Địa chỉ: số 695, đường Nguyễn Văn Linh, phường Bần Yên Nhân, thị xã Mỹ Hào, tỉnh Hưng Yên.

Tel: (0221) 3522 668 Fax: (0221) 3525 999

Email: trungtamxtdt@hungyen.gov.vn

Giấy phép số: 29/GP-TTĐT của Sở Thông tin và Truyền thông ngày 21 tháng 8 năm 2019 

Chịu trách nhiệm nội dung: Nguyễn Ngọc Khánh – Giám đốc trung tâm.

 Số người online: 3      Tổng số lượt truy cập: 11.765.860          Thực hiện bởi: OrientSoft