Correction of enterprise registration information
a) Implementation order:
· Where the company finds contents in the Enterprise registration certificate incorrect compared to the Enterprise registration documents, the company sends a written request for correction of information on the form prescribed in Annex II-14 Circular No. 20/2015/TT-BKHDT to the Business registration office where the company registered. The Business Registration Office receives written request, inspects documents and issues the Enterprise registration certificate within 03 working days from receipt of the written request of the company if the information in the written request of the company is exact.
· Where the company finds contents in the Enterprise registration certificate incorrect or missing compared to the hard copy of Enterprise registration certificate, the Business registration certificate, the Business registration and Tax registration certificate, Investment certificate, Investment license (hereinafter referred to as Certificate) due to process of entering data into the National database on enterprise registration, the company sends a written request for correction of information on the form prescribed in Annex II-16 Circular No. 20/2015/TT-BKHDT to the Business registration office where the company registered the head office. The written Request for information correction must be accompanied by a valid copy of the certificate. Within 03 working days from the date of receiving written request for correction of the company, the Business registration office is responsible for supplement and correction of enterprise registration information in the National database on enterprise registration.
b) Implementation method: The company sends the Request for information correction to the Business Registration Office where the company registered or via electronic network.
c) Documents, including:
· The written Request for correction of information in the Enterprise registration certificate, the Confirmation on change in Enterprise registration content, the Confirmation on registration of branches, representative offices, Business location registration certificate (Annex II-14 Circular No. 20/2015/TT-BKHDT);
· The written Request for correction of enterprise registration information due to conversion in National Database on enterprise registration (Annex II-16 Circular No. 20/2015/TT-BKHDT).
d) Number of documents: 01 (set).
D) Time limit for settlement: Within 03 (three) working days, after receipt of full valid documents.
e) Implementing agency: Business registration office - Department of Planning and Investment.
g) Subjects of administrative procedures: Individuals, organizations.
h) Results of administrative procedures: Enterprise registration certificate, the Confirmation on change in Enterprise registration content, the Confirmation on registration of branches, representative offices, Business location registration certificate and enterprise registration information stored in the National database on enterprise registration corrected.
i) Fees:
k) Name of form, declaration:
· The written Request for correction of information in the Enterprise registration certificate, the Confirmation on change in Enterprise registration content, the Confirmation on registration certificate of branches, representative offices, Business location registration certificate (Annex II-14 Circular No. 20/2015/TT-BKHDT);
l) Requirements and conditions for procedure implementation: Article 13, 17 Circular No. 20/2015/TT-BKHDT
m) Legal basis of administrative procedures:
· The Enterprise Law of the Assembly of the Socialist Republic of Vietnam No. 68/2014/QH13 dated 26/11/2014 (The Enterprise Law);
· Decree No. 78/2015/ND-CP dated 14/9/2015 of the Government on enterprise registration (Decree No. 78/2015/ND-CP);
· Circular No. 20/2015/TT-BKHDT dated 01/12/2015 of the Ministry of Planning and Investment guiding the enterprise registration (Circular No. 20/2015/TT-BKHDT)
dự Lễ khánh thành Dự án xây dựng tuyến đường bộ nối đường cao tốc Hà N...
Quy hoạch tỉnh Hưng Yên thời kỳ 2021-2030, tầm nhìn đến năm 2050 được ...
Ngày 03/7/2024, Ủy ban nhân dân tỉnh Hưng Yên có Thông cáo báo chí số ...
Ngày 4/5, tại Trung tâm Thông tin – Hội nghị tỉnh, UBND tỉnh tổ...
Ngày 21/12, huyện Phù Cừ phối hợp với Công ty Cổ phần Phát triển FUJI ...
Đẹp
Bình thường
Xấu
Khác
SỞ KẾ HOẠCH VÀ ĐẦU TƯ TỈNH HƯNG YÊN
Trung tâm Xúc tiến Đầu tư và Hỗ trợ Doanh nghiệp
Địa chỉ: Số 8, đường Chùa Chuông, phường Hiến Nam, thành phố Hưng Yên, tỉnh Hưng Yên
Tel: (0221) 3524 666 Fax: (0221) 3525 999
Email: trungtamxtdt@hungyen.gov.vn
Văn phòng đại diện - Trung tâm Xúc tiến Đầu tư và Hỗ trợ Doanh nghiệp
Địa chỉ: số 695, đường Nguyễn Văn Linh, phường Bần Yên Nhân, thị xã Mỹ Hào, tỉnh Hưng Yên.
Tel: (0221) 3522 668 Fax: (0221) 3525 999
Chịu trách nhiệm nội dung: ông Phạm Đức Hòa – Phó Giám đốc phụ trách điều hành.
Trung tâm xúc tiến đầu tư và hỗ trợ doanh nghiệp Hưng Yên luôn mong muốn được nhận phản hồi từ các tổ chức/cá nhân/doanh nghiệp! Mọi ý kiến đóng góp, xin vui lòng gửi về địa chỉ email:
Nếu bạn có thắc mắc cần trợ giúp, vui lòng liên lạc qua số điện thoại nóng sau:
Chú ý: Nếu không liên lạc được, bạn cũng có thể gửi thông tin qua địa chỉ email trungtamxtdt@hungyen.gov.vn
Thủ tục đầu tư
Thủ tục đăng ký kinh doanh