Notice regarding the change of the contents of cooperative alliance registration
a) Implementation order:
- Step 1: Within 15 days, as change the charter, the number of member cooperatives, members of Board of Directors, supervisory board, the cooperative alliance shall send a written notice to the cooperative alliance registration agency where it registered its head office.
- Step 2: Upon receiving the documents, the cooperative alliance registration agency:
+ Request the applicant to submit a valid copy of valid identity card or passport;
+ In case of being authorized, it is required to prepare the following papers: The service supply contract between the person establishing the cooperative alliance, the cooperative alliance and the organization providing services of submitting documents and receiving results; the recommendation letter of that organization for the individual to submit documents and receive results; or the authorization letter the individual to submit documents and receive results in accordance with law.
- Step 3: The cooperative alliance registration agency shall hand over the receipt upon receiving the notice and supplement into the cooperative alliance registration documents;
b) Implementation method:
In person at the office of administrative agencies
c) Documents:
- Notice regarding the change of the contents of cooperative alliance registration;
- The General Meeting of Members’ Resolution or written decision by the Board of Directors on the change of the contents of cooperative alliance registration;
- Charter amended (in case of changing the charter of the cooperative alliance);
- List of member cooperatives after the change (in case of changing the number of member cooperatives);
- List of members of the Board of Directors, supervisory board after the change (in case of changing the members of the Board of Directors, supervisory board).
d) Number of documents:
01 set
đ) Time limit for settlement:
05 working days from the receipt of valid documents
e) The agency implementing administrative procedures:
Business Registration Office under the Department of Planning and Investment
g) Subjects of administrative procedures:
Organizations
h) Results of administrative procedures:
Supplement into the cooperative alliance registration documents;
i) Fees: None
In accordance with the provisions of Clause 6, Article 2 and subparagraph b, Clause 2, Article 3 in Circular No. 02/2014/TT-BTC dated 02/01/2014 of the Ministry of Finance guiding charges and fees to be decided by people's Councils of provinces and Centrally-run cities.
k) Name of form, declaration:
Notice regarding the change of the contents of cooperative alliance registration in accordance with the form as prescribed in Appendix I-9, Circular No. 03/2014/TT-BKHDT;
l) Requirements and conditions for procedure implementation (if any):
None
m) Legal basis of administrative procedures:
- Law on Cooperatives dated 20/11/2012;
- Decree No. 193/2013/ND-CP dated 21/11/2013 on detailed regulations for a number of articles of the Law on Cooperatives;
- Circular No. 03/2014/TT-BKH dated 26/05/2014 guiding the cooperative registration and reporting system on operations of the cooperative;
- Decision No. 31/2008/QD-UBND dated 28/12/2008 of Hung Yen province People's Committee;
dự Lễ khánh thành Dự án xây dựng tuyến đường bộ nối đường cao tốc Hà N...
Quy hoạch tỉnh Hưng Yên thời kỳ 2021-2030, tầm nhìn đến năm 2050 được ...
Ngày 03/7/2024, Ủy ban nhân dân tỉnh Hưng Yên có Thông cáo báo chí số ...
Ngày 4/5, tại Trung tâm Thông tin – Hội nghị tỉnh, UBND tỉnh tổ...
Ngày 21/12, huyện Phù Cừ phối hợp với Công ty Cổ phần Phát triển FUJI ...
Đẹp
Bình thường
Xấu
Khác
SỞ KẾ HOẠCH VÀ ĐẦU TƯ TỈNH HƯNG YÊN
Trung tâm Xúc tiến Đầu tư và Hỗ trợ Doanh nghiệp
Địa chỉ: Số 8, đường Chùa Chuông, phường Hiến Nam, thành phố Hưng Yên, tỉnh Hưng Yên
Tel: (0221) 3524 666 Fax: (0221) 3525 999
Email: trungtamxtdt@hungyen.gov.vn
Văn phòng đại diện - Trung tâm Xúc tiến Đầu tư và Hỗ trợ Doanh nghiệp
Địa chỉ: số 695, đường Nguyễn Văn Linh, phường Bần Yên Nhân, thị xã Mỹ Hào, tỉnh Hưng Yên.
Tel: (0221) 3522 668 Fax: (0221) 3525 999
Chịu trách nhiệm nội dung: ông Phạm Đức Hòa – Phó Giám đốc phụ trách điều hành.
Trung tâm xúc tiến đầu tư và hỗ trợ doanh nghiệp Hưng Yên luôn mong muốn được nhận phản hồi từ các tổ chức/cá nhân/doanh nghiệp! Mọi ý kiến đóng góp, xin vui lòng gửi về địa chỉ email:
Nếu bạn có thắc mắc cần trợ giúp, vui lòng liên lạc qua số điện thoại nóng sau:
Chú ý: Nếu không liên lạc được, bạn cũng có thể gửi thông tin qua địa chỉ email trungtamxtdt@hungyen.gov.vn
Thủ tục đầu tư
Thủ tục đăng ký kinh doanh