Change of operation registration of business location (for company operating under the Investment license, Investment certificate or documents with the same validity)

a) Implementation order: In case the company operating under the Investment license, Investment certificate or documents with the same validity registers change of operation of the business location, the company submits documents to the Business registration office where the branch, representative office registered the head office.                                                                                                                                                 

b) Implementation method: The legal representative directly submits documents to the Business registration office where the company registered its head office or via electronic network according to the procedures on the National Information Portal on enterprise registration.

c) Documents, including:

          + In case of business location under the company:

·      Notice on change of operation registration of the branch/representative office/business location (Annex II-13, Circular No. 20/2015/TT-BKHDT);

·    Written request for supplement and update of operation registration information for the branch/representative office/business location of the company operating under the Investment license, Investment certificate (Annex II-19, Circular No. 20/2015/TT-BKHDT)

          + In case of business location under the branch:

·      Notice on change of operation registration of the branch/representative office/business location (Annex II-13, Circular No. 20/2015/TT-BKHDT);

·    Written request for supplement and update of operation registration information for the branch/representative office/business location of the company operating under the Investment license, Investment certificate (Annex II-19, Circular No. 20/2015/TT-BKHDT)

·      For the case of the branch operating under the Investment certificate, in addition to documents above, documents must be accompanied by a valid copy of the Investment certificate and a valid copy of the Tax registration certificate of the branch.

d) Number of documents: 01 set.

đ) Time limit for settlement: Within 03 (three) working days, after receipt of full valid documents

e) Implementing agency: Business Registration Office - Department of Planning and Investment.

g) Subjects of administrative procedures: Individuals, organizations.

h) Results of administrative procedures: Business location registration certificate/ Certificate of change of business location registration; Notice on amending and supplementing documents.

i) Fees: VND 100,000 (Circular No. 176/2012/TT-BTC) (Payment at time of registration).

k) Name of form, declaration:

·      Notice on change of operation registration of the branch/representative office/business location (Annex II-13, Circular No. 20/2015/TT-BKHDT);

    ·     Written request for supplement and update of operation registration information for the branch/representative office/business location of the company operating under the Investment license, Investment certificate (Annex II-19, Circular No. 20/2015/TT-BKHDT)

l) Requirements and conditions for procedure implementation: Defined in Article 33 48 of Decree No. 78/2015/ND-CP and Article 8 of Circular No. 20/2015/TT-BKHDT

m) Legal basis of administrative procedures:

·      The Enterprise Law of the Assembly of the Socialist Republic of Vietnam No. 68/2014/QH13 dated 26/11/2014 (The Enterprise Law);

·      Decree No. 78/2015/ND-CP dated 14/9/2015 of the Government on enterprise registration (Decree No. 78/2015/ND-CP);

·      Circular No. 20/2015/TT-BKHDT dated 01/12/2015 of the Ministry of Planning and Investment guiding the enterprise registration (Circular No. 20/2015/TT-BKHDT);

·      Circular No. 176/2012/TT-BTC dated 23/10/2012 of the Ministry of Finance providing for the collection level, collection regime, payment, management and use of fees of enterprise registration, business household registration and enterprise information supply fee  (Circular No. 176/2012/TT-BTC).

Ý kiến bạn đọc
Gửi ý kiến bình luận của bạn
Họ và tên
(*)
Email
(*)
Nội dung bình luận
(*)
Mã xác nhận
CAPTCHA image
Nhập mã được hiển thị ở hộp dưới đây
 

Quy hoạch tỉnh Hưng Yên thời kỳ 2021-2030, tầm nhìn đến năm 2050 được ...

Ngày 03/7/2024, Ủy ban nhân dân tỉnh Hưng Yên có Thông cáo báo chí số ...

Ngày 4/5, tại Trung tâm Thông tin – Hội nghị tỉnh, UBND tỉnh tổ...

Ngày 21/12, huyện Phù Cừ phối hợp với Công ty Cổ phần Phát triển FUJI ...

Thăm dò ý kiến
Đánh giá của bạn về cổng thông tin doanh nghiệp tỉnh Hưng Yên?

Đẹp

Bình thường

Xấu

Khác



https://188betz.net/ Rikvip

 

 

SỞ KẾ HOẠCH VÀ ĐẦU TƯ TỈNH HƯNG YÊN

Trung tâm Xúc tiến Đầu tư và Hỗ trợ Doanh nghiệp 

Địa chỉ: Số 8, đường Chùa Chuông, phường Hiến Nam, thành phố Hưng Yên, tỉnh Hưng Yên

Tel: (0221) 3524 666 Fax: (0221) 3525 999

Email: trungtamxtdt@hungyen.gov.vn

Văn phòng đại diện - Trung tâm Xúc tiến Đầu tư và Hỗ trợ Doanh nghiệp 

Địa chỉ: số 695, đường Nguyễn Văn Linh, phường Bần Yên Nhân, thị xã Mỹ Hào, tỉnh Hưng Yên.

Tel: (0221) 3522 668 Fax: (0221) 3525 999

Email: trungtamxtdt@hungyen.gov.vn

Giấy phép số: 29/GP-TTĐT của Sở Thông tin và Truyền thông ngày 21 tháng 8 năm 2019 

Chịu trách nhiệm nội dung: ông Phạm Đức Hòa  – Phó Giám đốc phụ trách điều hành.

 Số người online: 8      Tổng số lượt truy cập: 13.416.710          Thực hiện bởi: OrientSoft